Skip to content

تابلو برق توکار

تابلو برق توکار

به تابلو برق هایی که عمق آن در داخل عمق دیوار تعبیه می شود و بر روی سطح دیوار فقط درب و فریم آن نمایان می شود تابلو برق تو کار می نامند .تابلو برق توکار بیشتر در پروژه های ساختمانی کاربرد داشته و دارای معایب و محاسنی به شرح ذیل میباشد.

محاسن تابلو برق توکار

چنانچه در بالا توضیح داده شد تابلو برق توکار در داخل دیوار قرار گرفته بطوریکه فقط درب و فریم آن قابل رویت میباشد به مین دلیل این تابلو ها محدودیتی خارج از سطح اشغال داخل دیوار ایجاد نمی کند و محدودیتی در فضای عبور و مرور نداشته و به اصطلاح شونه گیر نبوده و از نظر معماری هم قابل پسند تر میباشد.

معایب تابلو توکار

این تابلو برق دارای معایبی از جمله عدم امکان جابجایی تابلو درآینده و یا افزایش ابعاد و حجم تجهیزات داخلی را نداشته و محدودیتهایی از این قبیل ایجاد می کند . به عنوان مثال چنانچه بخواهیم محل نصب تابلو را تغییر بدهیم باید خسارتی از قبیل کنده کاری و خرابکاری دیوار را متحمل شویم و یا چنانچه تصمیم به تعویض بدنه تابلو به هر دلیل داشته باشیم باید خسارات یاد شده را به دیوارها و فضا وارد کرده تا چنین تغییراتی مقدور شود.

جنس تابلو

تابلو برق توکار دارای جنس اوراق مختلفی می تواند باشد که انتخاب جنس بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت دارد البته انتخاب جنس می تواند بستگی به سلیقه مهندسین سازنده و معمار نیز داشته باشد . به عنوان مثال در مناطقی با رطوبت بالا همچون سایتهای عسلویه و بندر عباس و پروژه های ساحلی باید از ورق استیل ترجیحا ۳۱۶ نگیر استفاده کرد و در پروژه ها و امکاناتی که دارای رطوبت بوده ولیکن درصد رطوبت پایین تری نسبت به نواحی ساحلی دارند،در ساخت تابلو برق توکار آن از ورق گالوانیزه با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیکی استفاده می شود.
برای ساخت و تولید تابلو برق توکار در پروژه های آب و هوای معتدل و خشک از اوراق روغنی و یا سیاه و سپس با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای سطح ورق تابلو را رنگکاری می کنند.

در پروژه هایی که زیبایی حائز اهمیت بوده از ورق های استیل ۳۰۴ نگیر دکوراتیو طلایی ،مات ،خش دار، دودی ، رزگلد ،شامپاینی و… که میتواند طرحدار و یا ساده و یا آینه ای بنا به نظر کارفرما تابلو برق توکار را تولید می نماید.
شرکت پارس فرابخش انرژی با به کار گیری از دستگاه های تمام CNC و افراد مجرب در امر تولید توانایی تولید انواع تابلو برق با انواع متریال در ابعاد مختلف را دارا میباشد .

 

امتیاز شما به این مطلب :
5/5 – (1 امتیاز)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.