Skip to content

تابلو برق ایستاده

تابلو برق ایستاده

تابلو برق ایستاده یا همان تابلو برق زمینی ،تابلویی است که نصب آن مستقیما به صورت ایستاده روی زمین انجام میگیرد . این تابلو ها اکثرا در ابعاد بزرگتری نصب به تابلوهای دیواری میباشند و وزن و حجم تجهیزات الکتریکی که داخل آنها قرار میگیرد نیز بیشتر میباشد . این تابلوها اکثرا بصورت تابلو های مادر و در ورودیهای سیستم برق رسانی به یک ساختمان و یا پروژه کاربرد داشته و اکثرا جز تابلوهای اصلی به شمار می آیند وتجهیزاتی از جمله شینه های مسی ،کلیدهای قدرت ،انواع رله ها ،بریکرها و کلیدهای پیچاز و کلیدهای حرارتی و وسایل اندازه گیری و حفاظتی داخل آن نصب می شوند. تابلو برق ایستاده در حالت کلی دارای دو مدل سلولی و جوشی میباشد.

تابلو برق ایستاده

تابلو برق ایستاده سلولی

 

تابلو برق ایستاده سلولی همان سلول تابلو برق بوده که در کشور ما تولیدکنندگان ،با کپی برداری از دوطرح ریتال آلمان و سیوا کن زیمنس آن تولید می کنند . مدل سوئینگ که زیر مجموعه مدل یتال بوده نیز همان سلول ریتال است که درب اصلی (جلویی) آن بصورت شیشه سکوریت و درب دوم بصورت فلزی میباشد که در واقع سلول سوئینگ ریتال یک تابلو دو درب میباشد.

تفاوت تابلو برق ایستاده ریتال و سیواکن

تفاوت تابلو برق ایستاده ریتال و سیواکن

هر دو مدل ریتال و سیوا کن سلول های ایستاده ای هستند که در کشور آلمان که یکی از قطب های صنعت برق دنیا میباشد تولید میشوند و دو شرکت کاملا رغیب بوده که هر کدام از این برندها دارای ستونهای متفاوت با طراحی منحصر به فرد خود میباشد همانطور که در بالا به آن اشاره شد اکثرا تولیدکنندگان تابلو برق در کشورمان با مهندسی معکوس و کپی برداری از طرح ستون این تابلوها و تولید آنها بوسیله دستگاهای شیت متال CNCاین طرح تابلوها را تولید می کنند.
مزیت این سلولها این است که بوسیله ستونهای مخصوص کلاف و استراکچر تابلوهای ایستاده بسیار مستحکم شده و می توان از چهار طرف تابلو به مدارات الکتریکی دسترسی پیدا کرد زیرا هر چهار طرف سلول تابلو برق دارای درب بوده که دربهای طرفین و پشت و سقف اکثرا ثابت و بصورت پیچ و مهره ای روی ستونها بسته می شوند و فقط درب جلو بصورت لولایی جهت سهولت در باز و بسته شدن به دفعات ،تولید می شود ستونهای سلول ریتال و سیوا کن توسط ابزار و یراق مخصوص اسمبل و به هم متصل می گردند.

تابلو برق ایستاده سیواکن

تابلو برق ایستاده جوشی

این مدل تابلو ها که اکثرا قدیمی و منسوخ میباشد تمامی کلاف ساخت تابلو ها بوسیله ورق و یا قوطی و توسط جوشکاری CO2 بهم متصل شده و درزها و محل اتصال ورق های بدنه به یکدیگر توسط قوطی و یا همان ورق بصورت نبشی تقویت می شوند و بزرگترین مشکل این تابلوها جوشکاری زیاد در این تابلوا و سنگین بودن آنها و عدم دسترسی آسان به مدارات الکتریکی از طرفین میباشد . ضمنا این تابلوها به لحاظ شکل ظاهری و زیبایی قابل قیاس با مدل تابلوهای سلولی نمی باشند.

 

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.