Skip to content

تابلو برق بارانی

تابلو برق بارانی

به تابلو برقی که مورد استفاده آن در محوطه و فضای روباز باشد و برف و باران روی سقف آن می بارد را تابلو برق بارانی می نامند ،یا به عبارت دیگر تابلو برقی که دارای سقف شیب دار است و برای فضاهای روباز و محیط های بیرون تعبیه می شود را تابلو برق بارانی می گویند.
شیب سقف تابلو برق بارانی می تواند یک طرفه و دو طرفه و یا چهار طرفه باشد و شیب صحیح بصورتی است که برف و یا باران روی سر تابلو به سمتی هدایت شود که این رطوبت به داخل فضای تابلو برق وارد نشود. بنابراین اکثرا شیب را به پشت و یا طرفین در نظر می گیرند و چنانچه شیب به سمت جلو یا درب تابلو برق باشد با درنظر گرفتن پیشانی (جلو آمدگی) ،بارش و آب ریز را مهار کرده که از سمت درب تابلو برق به داخل راه پیدا نکند .

جنس تابلو برق بارانی

جنس تابلو برق بارانی می تواند گالوانیزه با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیکی و یا آهن با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیکی و یا اینکه آهن با پوشش گالوانیزه گرم باشد و یا ساخته شده از ورق استنلس استیل باشد،که البته انتخاب جنس تابلو برق بارانی کاملا بستگی به محیط و میزان رطوبت و بارش دارد.

جنس تابلو برق بارانی

اجزای تابلو برق بارانی

این تابلو برق دارای یک بدنه با IP 55الی۶۷ و سقف شیبدار با درب جلو که دارای فوم تزریق پلی اورتان جهت بالا رفتن ضریب نفوذپذیری IP و همچنین صفحه کار(Work plate) که روی این صفحه کار ،اجزای الکتریکی از قبیل شینه های مسی فیدرها و مقره ها و رله های مختلف کنتاکتورها ،انواع کلیدهای حفاظتی و یا قدرت و … و همچنین یراق آلات از قبیل قفل و لولای مناسب تابلو برق بارانی ،از برند هایی همچون میتو و مسان میباشد.

رنگ تابلو برق

رنگ تابلو برق بارانی کاملا از نوع رنگ برق های دیگر از مدل پودری الکترواستاتیکی کوره ای میباشد البته شایان ذکر است چون این تابلو برای فضای خارج (out door) در نظر گرفته می شود پوشش رنگ پودری آن نیز باید مناسب محیط روباز باشد بنابراین رنگ پودری بر پایه پلی استر مناسب ترین گزینه در طیف رنگ های پودری میباشد .

ضخامت ورق تابلو برق

در تابلو برق بارانی از جنس آهن و استیل و گالوانیزه حداقل ضخامت ورق را ۱.۵میلیمتر در نظر میگیرند و شایان ذکر است چنانچه ضخامت ورق ۲ الی ۲.۵ میلیمتر در نظر گرفته شود تابلو دارای IP بالاتری خواهد بود زیرا درب تابلو در هنگام بستن و فشار دارای تابیدگی و پیچیدگی نخواهد شد . البته در بعضی مواقع بدنه تابلو را ضخامت ۱.۵ و درب آن را ضخامت ۲میلیمتر و یا بدنه تابلو برق را ضخامت ۲ و درب آن را ضخامت ۲.۵درنظر می گیرند.

 

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.