Skip to content

جانکشن باکس ضد آب

جانکشن باکس ضد آب

جانکشن باکس ضد آب، در واقع جعبه تقسیمی که در برابر نفوذ آب و رطوبت از خود مقاومت نشان داده و دچار زنگ زدگی خورندگی و پوسیدگی نمیشود .طریقه ساخت جانکشن باکس ضدآب که معمولا از IP66 الی IP86می تواند تولید شود کاملا تخصصی بوده و مدل ساخت آن بادگیر جانکشن باکس ها کاملا متفاوت است و در قسمتهای مختلف IP،در این مدل ساخت باید صفر و یا نزدیک به صفر باشد که این باکسها بسته به محل قرارگیری و نصب آنها باید تحت کلاسهای مختلف ساخته و تست شوند.
جنس جانکشن باکس ضد آب همانطور که ذهنیتی در برابر اقلامی که دائما با آب و رطوبت در تماس هستند دارید در حالت کلی برای جانکشن باکس ضد آب از ۳ متریال پلاستیک،استیل ،آلومینیوم برای ساخت جانکشن باکس ضد آب استفاده می کنند که هر ۳ متریال در مقابل خورندگی مقاوم بوده ولیکن به لحاظ قدرت مکانیکی و فشار و ضربه پذیری با هم متفاوت هستند.

جانکشن باکس ضد آب

جانکشن باکس پلاستیکی ضد آب

این مدل جانکشن باکس بعلت استفاده از متریال پلاستیک و PVC،در برابر خورندگی و آب کاملا مقاوم بوده و هزینه خرید این جعبه تقسیم ها به نسبت فلزی ، پایین تر میباشند و نوار لاستیکی کار شده بین درب و بدنه این جعبه تقسیم ها باعث آببندی این مدل گردیده که البته خاطرنشان می شود که این مدل تقسیم ها عمر نسبتا کوتاهی نسبت به متریال فلزی داشته و در برابر ضربات و فشارهای مکانیکی و فیزیکی دچار شکستگی می شوند ولیکن از محاسن آنها سبک بودن و قیمت نسبتا مناسب آنهاست .

جانکشن باکس آلومینیومی ضد آب

این مدل جانکشن باکسها از متریال فلزآلومینیوم تولید می گردند و همانطور که مستحضرید از محاسن جانکشن باکس آلومینیومی این است که انعطاف پذیری بالا و با ضریب خورندگی بسیار بالا در برابر رطوبت بوده و از معایب آن می توان ضربه پذیری و عدم سختی و مقاومت فیزیکی بالا و هزینه جوشکاری بالا و هزینه تولید نسبتا بالای آن نام برد.
جانکشن باکس ضد آب آلومینیومی به دو روش تولید می گردد : اولین روش مدل ریختگری آلومینیوم با گریدهای مختلف و به این صورت است که فلز آلومینیوم مذاب داخل قالبها ی ساخته شده تزریق و شکل دهی شده و سپس عملیات تراشکاری و آببندی روی آنها انجام میپذیرد و فرآیند و عملیات تولید این مدل جانکشن باکس ضد آب آلومینیومی همانند تولید سرسیلندر آلوومینیومی اتومبیل می باشد.
دومین روش ساخت جانکشن باکس ضد آب آلومینیومی ،مدل ساخت با متریال ورق آلومینیوم در گریدهای مختلف است بدین طریق که وق آلومینیوم در ابعاد دلخاه برشکاری شده سپس عملیات پانچکاری روی آن صورت گرفته و بعد از آن وارد مرحله خمکاری شده و پس از خمکاری وارد مرحله کلاف و جوشکاری می گردد. پس از جوشکاری مخصوص و آببندی جوش ها و ساخت درب و بدنه جعبه تقسیم ،وارد مرحله شستشو قبل از رنگ می شود و سپس بعد از خشک شدن باکسها به روش خط رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای جعبه تقسیم ها رنگکاری می شوند.

پس از مرحله رنگ پودری ،درب جانکشن باکس ها با دستگاه تزریق فوم پلی اورتان CNC ، بر روی آنها عملیات تزریق فوق انجام می شود بنابراین پس از مونتاژ جانکشن باکس ضد آب آلومینیومی باید وارد مرحله تست و آزمایش قرار گیرد و چنانچه تست های IP را با موفقیت عبور کند جانکشن باکس ضد آب آماده تحویل به کارفرما می باشد. مراحلی که در ساخت و تولید جانکشن باکس ضد آب آلومینیوم با متریال ورق کاری ذکر شد دقیقا در کارخانه پارس فرابخش انرژی انجام میپذیرد و جانکشن باکس آلومینیومی در این شرکت فقط به روش تولید از ورق آلومینیوم قابل تولید و توانایی ساخت آن موجود میباشد.

 جعبه تقسیم استیل ضد آب

جانکشن باکس استیل

این نوع جعبه تقسیم اکثرا با دو گرید استیل ۳۰۴نگیر وهمچنین استیل ۳۱۶ نگیر تولید می گردد و همانطور که مطلع میباشید فلز استیل در مقابل رطوبت و خورندگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و نسبتا فلزی سختی میباشد و از مقاومت فیزیکی و مکانیکی بالاتری نسبت به مدلهای دیگر برخوردار میباشد ولیکن هزینه خرید ورق و همچنین جوشکاری آن که از نوع آرگون میباشد کاملا تخصصی و پرهزینه بوده و در مجموع این نوع جعبه تقسیم ها از گرانترین نوع جانکشن باکس فلزی به شمار می روند.
ورق استیل ۳۱۶ نگیر در مقایسه با ورق استیل ۳۰۴نگیر خشکتر و مقاومتر بوده و خورندگی و زنگ زدگی آن کاملا صفر میباشد در صورتیکه ورق استیل ۳۰۴نگیر دارای خورندگی و زنگ زدگی بسیار پایینی میباشد به همین دلیل در سایتهای نفت و گاز و پتروشیمی و بنادر و کشتی رانی و فضاهایی که باکس دائما با آب و گازهای خورنده تماس مستقیم دارد بلاشک از فلز استیل ۳۱۶ نگیر استفاده می کنند .

بنابراین با تعاریف بالا می توان گفت جانکشن باکس ضد آب استیل به لحاظ زنگ زدگی و خورندگی و مقاومت فیزیکی و مکانیکی و خصوصا گرید۳۱۶نگیر از همه متریال های دیگر مطلوب تر بوده ولیکن از هزینه تولید گزافی برخوردار میباشد. در پایان لازم به ذکر است مدل ساخت دهنه بدنه جانکشن باکس ضد آب و همچنین تزریق فوم پلی اورتان و همچنین انتخاب قفل و لولای IP دار و همچنین انتخاب ضخامت درست ورق به جهت عدم خمیدگی و تابیدگی از عوامل بسیار مهم در ساخت جانکشنباکس ضد آب با متریال ورق به شمار می آیند.

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.