Skip to content

جنس نردبان کابل

جنس نردبان کابل

نردبان کابل عبارت است از بستری پله ای در عرض و ابعاد و معین برای انتقال کابل در مسیرهای عمودی بصورتی که کابلها را با بست کمربندی و یا بست چنگالی به پله های نردبان بسته و آنها را انتقال می دهند . جنس نردبان کابل معمولا از متریال فلزی و یا کامپوزیتی بوده و شرکت پارس فرابخش انرژی تولید کننده نردبان کابل فلزی میباشد.

جنس نردبان کابل ازنوع پلاستیک و یا کامپوزیت (FRP/GRP)

این نوع نردبان کابلها بیشتر در مناطق اسیدی و دارای خورندگی ورطوبت بالا مانند سایتهای نفتی کاربرد داشته که در این روش تولید ،الیاف پس از عبور از محوطه زرین کاملا اشباع شده و پس از آن وارد قالب و مرحله شکل پذیری و پخت می شوند که پارس فرابخش انرژی دارای این روش تولید در محصولات خود نمی باشد.

جنس نردبان کابل از نوع فلز

جنس نردبان کابل از نوع فلز

این نوع نردبان کابلها به وسیله فلزات از جمله آهن ، ورق گالولنیزه ،استیل و آلومینیوم تولید می شوند و همانطور که از نام آن پیداست با متریال فلزی ساخته می شود.

 

نردبان کابل آلومینیوم

نردبان کابل آلومینیوم

یکی از انواع نردبان کابل ها نردبان کابل آلومینیوم میباشد این جنس نردبان کابل دارای خصوصیات و محسنات زیاد میباشد که از جمله این ویژگیها سبکی ،نصب آسان ، عدم خورندگی ،عدم زنگ زدگی آن میباشد ولیکن این نوع لدرها در اتصال و جوشکاری پله ها به دیواره ها بسیار پر هزینه حساس و جوشکاری با دقت و ظرافت آنها زمان بر و بسیار دشوار بوده و هر شرکتی قادر به تولید نردبان کابل آلومینیومی نبوده و یا اکثرا تجربه ای در این زمینه ندارند ولیکن شرکت پارس فرابخش انرژی در این زمینه دارای تجارب بسیار ارزنده و در رزومه خود پروژه های شرکتهایی از قبیل کشتی سازی بندر عباس ،صنایع دریایی، سازمان شیلات و بنادر و… را به ثبت رسانیده است.

فلز آلومینیوم و همچنین جنس نردبان کابل آلومینیوم  دارای گرید های مختلفی از جمله سری ۱۰۰۰-۲۰۰۰-۳۰۰۰-۵۰۰۰-۶۰۰۰ و…میباشد که کاربرد انها در صنایع مختلف متفاوت است به عنوان مثال در صنایع کشتی سازی از سری ۵۰۰۰ و در صنایع هواپیما سازی از سری ۶۰۰۰ بیشتر استفاده می کنند .            پارس فرابخش انرژی بیشتر خرید عمده اوراق آلومینیوم پروژه ها را مستقیما از کارخانجات نبرد گرم آلومینیوم اراک تهیه و شایان ذکر است که این شرکت جزو بزرگتیرن و با کیفیت ترین تولید کننده اوراق آلومینیوم در سطح کشور میباشد.

نردبان کابل آهن با پوشش گالوانیزه گرم

نردبان کابل آهن پا پوشش گالوانیزه گرم

جنس نردبان کابل با پوشش گالوانیزه گرم از متریال ورق آهن سیاه و روغنی ST12 و یا ST37 صورت میپذیرد و پس از عملیات برش و پانچ و خم پله ها و دیوارها سپس این اقلام یعنی در هر شاخه دو دیواره بغل و پله ها ، توسط جوشکاری    به هم متصل می شوند و پس از ساخت لدر و پس از شستشو و چربی زدایی و فلاکسینگ ،کیبل لدرها آماده غوطه وری در وانهای روی مذاب می شوند و در واقع روی اقلام عملیات آبکاری و یا گالوانیزاسیون گرم انجام میپذیرد که ان پوشش استقامت فیزیکی نردبان ها را در مقابل خورندگیها و محیطهای اسیدی و بازی بسیار بالا میبرد.

نردبان کابل آهن با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیکی

نردبان کابل آهن با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیکی

روند تولید این نردبان کابلها دقیقا با نردبان کابل گالوانیزه گرم تا قبل از مراحل گالوانیزاسیون کاملا یکسان بوده و در واقع جنس نردبان کابل از همون ورق آهن سیاه و یا روغنی میباشد و تنها تفاوت آن در خط تولید این است که نردبان کابل ها پس از شست و شستشو و چربی زدایی به کابین پاشش رنگ پودری وارد شده و پس از پاشش رنگ به داخل کوره پخت هدایت شده و تا حدود ۲۰۰ درجه حرارت دیده و پخته می شوند این نردبان ها بسیار مورد استقبال مهندسین معمار میباشد و در هتلها و رستوران ها ساختمانهایی که طراحی معماری آنها اکسپز بوده بنا به نظر و انتخاب رنگ کارفرمایان و یا مهندسین معمار رنگ شده و زیبایی و تنوع خاصی در فضا ایجاد کرده ویکی از سبکهای طراحی مهندسین معمار میباشد .

نردبان کابل گالوانیزه فابریک

این مدل کیبل لدرها از ورق گالوانیزه فابریک ساخته می شوند این ورق ها اغلب از شرکتهایی از قبیل هفت الماس ، تاراز ،شهرکرد، کاشان و …. تهیه می شوند، در واقع جنس نردبان کابل از ورق فابریک گالوانیز سرد است. محل اتصال پله به دیواره مدل نردبانها اکثرا بصورت پرچی بوده زیرا جوشکاری در این نردبان کابل ها باعث سوختگی پوشش گالوانیزه می شود و چنانچه مجبور به اتصال بصورت جوشی باشیم باید حتما محل جوشکاری را تمیز کاری کرده و سپس اسپری زینک روی محل جوشکاری پاشیده شود.

نردبان کابل استیل

جنس نردبان کابل استیل اکثرا با دو گرید۳۰۴ و ۳۱۶ نگیر ساخته می شوند و جوشکاری در این نردبانها ازنوع آرگون میباشد. خورندگی در این لدرها خصوصا در گرید۳۱۶ تقریبا به صفر رسیده ولیکن قیمت این نوع نردبان کابل بسیار بالا و گراف بوده و فقط در پروژه های خاص نفتی و گازی پتروشیمی دارای مصارف میباشد .

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.