Skip to content

تابلو برق سلولی

تابلو برق سلولی

تابلو برق سلولی و یا به عبارت دیگر سلول تابلو برق، عبارت است از سلول تابلو برق ایستاده که بصورت پیچ و مهره و یا جوشی با درجه حفاظت IP معین مطابق با درخواست کارفرما بر اساس محیط نگهداری می باشد این تابلو برق ها در سیستم های قدرت، توزیع و کنترل مورد استفاده قرار گرفته است. این تابلو ها دارای چهارچوب و یا اسکلت یا ستونهای مخصوص بوده که در مدل پیچ و مهره ای ستونها و پله های آنها توسط سه گنجی به یگدیگر متصل می شوند و در مدل جوشی ستونها و پله ها به یکدیگر مستقیماَ جوش CO2 می گردند.غالبا ابعاد بزرگی در حدود۵۰۰*۱۸۰۰*۶۰۰میلیمتر به همراه پایه داشته و اکثراَ بدنه آنها ساخته شده از ورق با ضخامت۱/۵ میلیمتر و درب آنها به ضخامت ۲ میلیمترو صفحه پلیت و یا صفحه کار آنها از ورق گالوانیزه به ضخامت ۱/۵ میلیمتر ساخته می شوند و درب و بدنه این تابلو برق سلولی را می توان به دو مدل فوم چسبی و فوم تزریقی (مواد ایزو وپلی اورتان) در درجه حفاظت IPهای مختلفی قرار دارد.

 

تابلو برق سلولی پارس فرابخش انرژی

تابلو برق سلولی جوش

تابلو برق سلولی و یا به عبارت دیگر سلول تابلو برق، عبارت است از تابلو برق ایستاده که ستونهای آن بصورت پیچ و مهره و یا جوشی بهم متصل میشود این تابلو ها اسکلت محکمی داشته و هیچ نوع تغییر در استراکچر و امکان جابجایی و تغییر در اجزای داخلی آنها میسر نمی باشد، پل ها و ستون های این سلول را می توان از ستون هایی به شکل پروفیل و یا قوطی و هم ستون های طرح ریتال و هم ستونهای سیواکن انتخاب نمود.

تابلو برق سلولی پیچ و مهره ای

تابلو برق سلولی پیچ و مهره ای همانطور که از نام آنها مشخص است ستون ها و پل ها که از مدل ستون ریتال ویا ستون سیوا کن استفاده می شوند بوسیله سه کنجی های مخصوص به هم پیچ و مهره شده و در اتصال ستون ها وپل های این تابلو از جوش استفاده نمی شود بلکه پیچ و مهره ها، استراکچر را به هم متصل کرده و محکم می سازد که اکثراَ تابلو برق سلولی پیچ و مهره ای با دو مدل، به شرح زیر تولید می گردد:

تابلو برق سلول طرح ریتال

سازنده این نوع تابلو برق، شرکت ریتال آلمان(RITTAL) بوده که مشخصه اصلی این نوع سلول تابلو برق، ستون های آن بوده و این نوع تابلو برق سلولی بصورت پیچ و مهره ای و معروف ترین و پرکاربرد ترین سلول تابلو برق می باشد که درایران مدل این سلول ها ازهمان مدل ستون های شرکت ریتال کپی برداری می شود.

 

تابلو برق سلول طرح ریتال

تابلو برق سلولی طرح سیواکن

این نوع سلول تابلو برق که رغیب مدل قبلی می باشد بازهم درکشور آلمان که یکی از قطب های صنعتی دنیا خصوصاَ در تولید صنعت تابلو برق می باشد. تابلو برق طرح سیواکن(SIVACON) ساخت کشور زیمنس(SIEMENS)بوده که معرف حضور تمامی کارفرمایان است. شرکت زیمنس آلمان این مدل ستونها را ابداع و به نام خود ثبت نموده است. شایان ذکر است سلول های تابلو برق سیواکن در دسته سلول های پیچ و مهره ای قرار گرفته و لازم به توضیح است در این مدل تابلو، ستون ها و پل ها بدون هیچگونه واسطه ای به یکدیگر مستقیماَ پیچ و مهره می شوند. درایران تابلو برق طرح سیواکن را از شرکت زیمنس کپی برداری می نمایند.

امتیاز شما به این مطلب :
5/5 – (1 امتیاز)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.