Skip to content

تابلو برق سه فاز

تابلو برق سه فاز

به تابلو برقی که سیستم برق سه فاز را کنترل و هدایت و پشتیبانی و تقویت و یا ایمن سازی می کند را تابلو برق سه فاز می نامند تابلو برق سه فازه می تواند در سیستمهای مختلفی از جمله کنترل ،توزیع ،انتقال ،تولید برق و در سه گروه  LV،MV،HV قرار گیردکه هر کدام از بخشهای فوق شامل زیر مجموعه های مختلفی می باشد. تابلو برق سه فازه با ادوات و یا تجهیزات الکتریکال درون خود در یک شبکه سه فاز قرار می گیرد. این تابلو ها اکثرا به دو مدل دیواری و زمینی تولید می گردند.

تابلوبرق سه فاز دیواری

تابلو برق سه فاز دیواری

این تابلو ها دارای پایه نبوده و محل نصب آنها بر روی دیوار به صورت توکار و همچنین روکار میباشند و نصب این جعبه ها بر روی دیوار توسط پیچ و مهره صورت میپذیرد . داخل این تابلوها اکثرا دارای صفحه روکار (work plate ) بوده که این صفحه کار توسط ۴عدد پیچ و مهره بر روی کف تابلو نصب می شوند و تمام تجهیزات الکتریکال تابلو برق روی آنها نصب و مونتاژمی شوند به صورتیکه صفحه کار را از داخل تابلو بیرون آورده و تجهیزات الکتریکی روی آن نصب شده و وایرینگ و مدارات کامل می شوند سپس صفحه را داخل تابلو برق قرار داده و توسط پیچ و مهره ثابت می کنیم .

لازم به توضیح  است که ۴ عدد پیچ در مرحله فلزکاری تابلو برق به کف تابلو استات ولدینگ شده به همین جهت پیچها آماده و نصب شده هستند و فقط ۴ عدد واشر و مهره جهت فیکس کردن صفحه کار ،مورد نیاز می باشد.

تابلوبرق سه فاز زمینی

این نوع تابلو برق ها را تابلو برق ایستاده نیز می نامند که ساخت آنها به مدلهای زیر مجموعه از جمله ،تابلو برق سه فازه بارانی ، تابلو برق سه فاز طرح ریتال ،تابلو برق سه فاز طرح سیواکن و یا تابلو برق اسکلت جوشی تقسیم می شود.                                                                                              درتابلو برق های زمینی و یا ایستاده از مدارات بیشتر و حجیم تر و یا ادوات سنگین تر بیشتر استفاده می کنند و البته که این مدل تابلو ها اکثرا تابلو برق سه فاز اصلی و یا ورودی میباشند.

تابلو برق سه فاز اکثرا دارای تجهیزاتی از قبیل :شینه های مسی ،سکسیونر ،بریکر،مقره ،سیم و کابل ،داکت و ریل ،کنتاکتور ،کلیدهای قدرت و کلیدهای حرارتی ،تجهیزات کنترلی از قبیل بی متال ،کنترل فاز،ولتمتر ،آمپر متر ،چراغ سیگنال ،انواع شاسی ها از قبیل شاسی استارت استپ ،انواع فیوزها و لدرها ،انواع ترمینالها ،انواع کلیدهای مینیاتوری ،کنتاکتور ها ،کلیدهای حفاظتی سه فازه و …. بوده که در یک باکس فلزی گردآوری می شوند.

تابلو برق سه فاز زمینی

 

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.