Skip to content

کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیکی

کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیکی

کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیکی در صنایع مختلف کاملا حائز اهمیت است زیرا این رنگ به دلیل عدم نیاز به حلال ها ،سازگاری خوبی با محیط زیست دارد و به دلیل امکان بازیافت و مصرف مجدد آن به دفعات از لحاظ اقتصادی نیز مقرون ب صرفه میباشد. رنگ پودری الکترو استاتیکی کوره ای به دو جهت دیگر نیز دارای مزایایی بوده که اولین مزیت آن بهداشت انسانی و دومین مزیت صرفه جویی در انرژی و زمان میباشد . اگر بخواهیم به اختصار کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیکی را در صنایع مختلف بیان کنیم میتوان از صنعت ساختمان – خودرو سازی- مبلمان سازی – ماشین آلات کشاورزی – درب استیل – قفسه سازی – اطاقک فلزی – لوازم برقی و الکترونیکی – تابلو برق –پروفیل آلومینیوم رادیاتور- شیرآلات – ظروف تفلون و لوازم خانگی – دوچرخه و موتور سیکلت – ابزار الات – تجهیزات اطفای حریق – جعبه آتش نشانی – ظروف فلزی – تجهیزات اداری و آموزشی نام ببریم

کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای

 

گروه بندی رنگ پودری الکترواستاتیکی از نظر پایه مواد اولیه

اولین گروه رنگ پودری الکترواستاتیکی رنگها اپوکسی ،دومین گروه اپوکسی پلی استر ،سومین گروه پلی استر ، چهارمین گروه پلی اورتان و پنجمین گروه آکریلیک میباشد.

رنگ پودری الکترو استاتیکی بر پایه اپوکسی

این گروه از رنگها جهت پوشش قطعاتی که در محیطهایی با فرسایش و خوردگی بالایی مورد استفاده قرار میگیرند مناسب میباشد .مانند ماشین آلات و لوله های صنعتی ،قطعات الکتریکی برای عایق سازی آرماتور ،تجهیزات پزشکی و بیمارستانی ،لوازم خانگی دکوری قطعات ماشین آلات و خودرو

رنگ پودری الکترواستاتیکی بر پایه اپوکسی – پلی استر

این گروه مشابه گروه اپوکسی می باشند با این تفاوت که چون دارای رزین پلی استر می باشند در مقابل رنگ پریدگی و شرایط جوی بسیار مقاوم اشعه خورشید حساس هستند و برای مصرف داخلی مانند لوازم خانگی، قطعات خورو ( که در مقابل نور خورشید استفاده نمی شوند) . مبلمان اداری و تجهیزات مدارس، قطعات الکتریکی و تابلوهای داخلی، قفسه بندی مناسب می باشد.

رنگ پودری الکتروستاییکی برپایه پلی استر

پوشش های پودری پلی استر بسیار شبیه به گروه اپوکسی، پلی استر می باشند با این تفاوت که دارای مقاوت بسیار خوبی در مقابل نور خورشید بوده و برای محصولاتی که در محیط بیرون و فضای باز هستند همچون پروفیل های آلومینومی، درب و پنجره های فلزی ، مبلمان شهری و فضای آزاد، لوازم روشنایی در فضای آزاد، سازه های ساختمانی، تابلوها و علائم ترافیکی، لوازم خانگی و قطعات خودرویی که در حین استفاده در معرض نور حورشید می باشند. (مانند کولر و تیغه برف پاک ماشین ) مناسب می باشند.

رنگ پودری الکترو استاتیکی بر پایه پلی اوریتان

رنگ های پلی اوریتال به دلیل ظاهر زیبا، یکدست و صاف و دارا بودن خواص مکانیکی عالی به همراه خواص شیمیایی
ایده آل در سالهای اخیر مورد توجه صنایع ماشین آلات کشاورزی، نرده های آهنی، مبلمان شهری و لوازم روشنایی فضای باز ، تابلوهای ترافیکی و پروفیل های آلومینیومی قرار گرفته اند.رنگ های پودری با پایه های فوق و در براقیت های سوپر مات، مات ، نیمه مات ، نیمه براق وبراق ودر طرح های صاف، چرمی چکشی، سمباده ای ، چروک ، طرح چوب ، ورنی و متالیک تولید می شوند.شایان ذکر است شرکت پارس فرابخش انرژی رنگ پودری الکترو استاتیکی تابلو برق و رنگ پودری الکترو استاتیکی جعبه آتش نشانی و ترانک و جانکش باکس و جعبه کمک های اولیه و بقیه محصولات خود را از شرکت های معتبر پوشش فام بسپار و پکا شیمی تامین می نماید.

امتیاز شما به این مطلب :
5/5 – (1 امتیاز)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.