Skip to content

جعبه کپسول آتش نشانی

جعبه کپسول آتش نشانی

منظور از جعبه کپسول آتش نشانی ،و یا باکس کپسول آتشنشانی محفظه ای است درب دار که کپسول و یا کپسول های آتش نشانی در آن قرار می گیرند .ابعاد جعبه کپسول آتش نشانی بستگی به نوع و ابعاد و تعداد کپسول هایی که باید در یک فضا قرار گیرد دارد بعنوان مثال برای یک سیلندر کپسول ۶کیلوگرمی پودر گاز باید جعبه ای به عرض حداقل ۲۵۰ و ارتفاع ۷۵۰و عمق ۲۰۰ میلیمتر و برای یک سیلندر کپسول ۶ کیلوگرمیco2 باید جعبه ای به حداقل عرض ۲۵۰ و ارتفاع ۶۰۰و عمق ۲۰۰ ملیمتر در نظر بگیریم.

بهترین جعبه کپسول آتش نشانی

جانمایی جعبه کپسول آتش نشانی

جانمایی جعبه کپسول آتش نشانی به دو حالت کلی میباشد.مدل اول جعبه کامپکت کپسولی و قرقره ،که به صورتهای جعبه آتش نشانی دو قلو افقی و دو طبقه عمودی و انواع مشابه میباشد و مدل دوم جعبه کپسولی منفرد که در این نوع باکس کپسول آتش نشانی فقط کپسول و یا کپسولهای آتش نشانی بدون هیچگونه تجهیزات دیگری قرار دارند. که هر دو مدل هم به صورت روکار و هم توکار تولید و نصب می گردند. در باکس کپسول آتش نشانی مدل اول بصورت دو قلو افقی،کف و سقف قسمت کپسولی با قسمت قرقره یکسان و هم تراز بوده و کف این نوع جعبه ها در ارتفاع ۱۰۰ الی ۱۱۰ سانتی متری از سطح زمین قرار می گیرد. در جعبه کپسول آتش نشانی مدل اول بصورت دو طبقه عمودی ،قسمت بالای باکس (درب بالا ) محل قرار گرفتن قرقره و قسمت پایین (درب پایین ) محل قرارگرفتن کپسولها میباشد که در این نوع باکس کپسول آتش نشانی کف قسمت پایین (کف قسمت کپسولی ) در ارتفاع ۲۵ الی ۳۵ سانتی متری از سطح زمین قرار می گیرد. جعبه های مدل دوم هم همانند جعبه های دو قلو افقی در نوع اول در ارتفاع ۱۰۰ الی ۱۱۰ سانتی متر از سطح زمین قرار می گیرد . در مدل سوم که کابینتهای نگهداری کپسول می باشد که اکثرا بصورت پایه دار هسنتد ارتفاع کف کابینتها از سطح زمین ۲۵ الی ۳۵ سانتی متر میباشد که این فاصله همان ارتفاع پایه های کابینت ها میباشد.

جنس جعبه کپسول آتش نشانی

جنس جعبه کپسول آتش نشانی اکثرا با دو نوع متریال فلزی و پلاستیکی تولید می شود. که جعبه کپسول آتش نشانی پارس فرابخش انرژی انواع فلزی بوده و در ابعاد و مدلهای مختلفی از نظر شکل ظاهری و مشخصات فنی تولید می گردد.

باکس کپسول آتش نشانی pvc

باکس کپسول آتش نشانی در ابعاد مختلف و همانطور که از نام آن پیداست با متریال پلاستیک (pvc)توسط دستگاههای دایکات تولید می شود این باکس کپسول آتش نشانی سبک و به نسبت ارزان بوده ولیکن از استقامت مکانیکی و فیزیکی پایین تری نسبت به مدل فلزی برخوردار میباشد.

جعبه کپسولی فلزی

جعبه کپسولی فلزی از متریال فلز تولید می گردد و بطور کلی این جعبه ها سنگین تر و دارای استقامت فیزیکی و مکانیکی بیشتری در مقایسه با نوع میباشد. تولید جعبه کپسولی فلزی یکی از تخصص های اصلی شرکت پارس فرابخش انرژی بوده و در تولید آن دارای تجارب زیادی میباشد این جعبه ها اکثرا از نوع آهن با پوشش رنگ الکترو استاتیکی کوره ای و یا اسیل و یا تلفیق بدنه آهن با پوشش رنگ پودری و درب از جنس استیل و یا جعبه کپسول آتش نشانی آهن با پوشش رنگ مایع ۳ لایه اپوکسی می باشد.

جعبه کپسولی آهن با رنگ پودری الکترواستاتیکی

جعبه کپسولی آهن با رنگ پودری الکترواستاتیکی

این جعبه ها اکثرا از ضخامت ۱ الی ۱.۵ فلز آهن ST12 (ورق روغنی ) به ابعاد مختلف بوده و پس از عملیات برش- پانچ و خم و جوشکاری و کلاف ،بورت کامل و استاندارد شستشو شده و پس از آن عملیات رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ی ،به جهت عایق خورندگی و همچنین زیبایی بر روی آنها انجام میشود سپس وارد مرحله منتاژ و بستن قفل و یراق و آماده سازی جهت فروش و تحویل و یا استفاده می گردد.

جعبه کپسولی آهن با رنگ مایع ۳لایه اپوکسی

این جعبه کپسول آتش نشانی کاملا برای مناطق و سایتهای پر رطوبت با خورندگی بالا تولید می شود .سفارش این باکس ها اکثرا از سوی کارفرمایان نفت و گازی و پتروشیمی ساحلی ثبت میشود. تولید جعبه کپسولی آهن،رنگ مایع ۳لایه اپوکسی ،از لحاظ فلز کاری کاملا مشابه نوع رنگ پودری بوده ولیکن بعد از عملیات فلز کاری حتما باید عملیات سندبلاست به لحاظ چربی زدایی و چسبندگی بالاتر رنگ بر روی باکسها صورت پذیردو سپس به واحد رنگکاری رفته و طی ۳ مرحله عملیات پاشش رنگ تکمیل می گردد. لایه اول آستر زینک ریچ که حداقل ۵۰الی ۷۰ میکرون پاشیده میشود و پس از خشک شدن کامل ،لایه دوم پوشش میانی MIO که حداقل ۵۰ میکرون و سپس لایه نهایی پس از خشک شدن کامل لایه میانی ،پاشیده می شود.لایه آخر پلی اورتان رویه بوده که رنگ نهایی و رنگ ظاهری جعبه ها را پدیدار میسازد. باید توجه داشت که رنگ هر لایه باید کاملا خشک شود و در شرایط آب و هوایی استاندارد حداقل ۱۲ ساعت بطول می انجامد. چنانچه هر لایه بصورت کامل خشک نشود لایه بعدی را در خود کشیده و لایه بعدی دچار ترک خوردگی می شود.

جعبه کپسولی استیل

جعبه کپسولی استیل

جعبه کپسولی استیل از جنس استیل با دو گرید ۳۰۴L و ۳۱۶L و البته می تواند از مدلهای مختلف با رنگ های مختلف استیل تولید می شود گرید استیل ۳۰۴ نگیر که متداول تر است هم بصورت دکوراتیو بوده و هم به لحاظ عدم زنگ زدگی و خورندگی در محیط های پر رطوبت استفاده می شود البته امروزه به علت زیبایی و دکوراتیو بودن این نوع باکس کپسول آتش نشانی استیل که می تواند در رنگها و طرحهای مختلفی تهیه شود در پروژه های لوکس انتخاب می شود. گرید استیل ۳۱۶ نگیر که بیتر نوع صنعتی استیل میباشد از مقاومت بالاتری نسبت به ۳۰۴ نگیر برخوردار بوده و اثرات خورندگی درآن صفر میباشد و این گرید در محیط های اسیدی و بسیار مرطوب مانند سایتهای ساحلی و صنایع دریایی و نفت و گازی جایگاه ویژه ای دارد.

باکس کپسول آتش نشانی تلفیق آهن و استیل

باکس کپسول آتش نشانی تلفیق آهن و استیل

بدنه این نوع باکس کپسول آتش نشانی همانند توضیحات بالا از ورق آهن روغنی ST12 با پوشش رنگ پودری بوده و درب آنها اکثرا از انواع مختلف دکوراتیو استیل ۳۰۴ در ضخامتهای مختلف تولید می گردد.

 

امتیاز شما به این مطلب :
5/5 – (1 امتیاز)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.