Skip to content

تابلو برق ساده

تابلو برق ساده

تابلو برقی که دارای ساده ترین مدارات الکتریکی با ابتدایی ترین تجهیزات الکتریکی دریک واحد تابلو گردآوری شده باشد را تابلو برق ساده می نامند. تابلو برق ساده معمولا از حفاظتهای خاص و مدارات پیچیده و ادوات حرفه ای و تخصصی خاصی برخوردار نیست بلکه این تابلو را اکثرا برق کاران معمولی هم می توانند وایر و یا تعمیر نمایند این تابوها اکثرا فشار ضعیف بوده و به سر فصل اصلی تقسیم می شوند.

تابلو برق ساده

تابلو برق ساده تک فاز

این تابلوها ساده ترین نوع تابلوهای برق با ولتاژ ۲۲۰ ولت و بصورت تک فاز خطی می باشند ، از جمله این تابلوها را می توان به تابلو برق ساده تک فاز مینیاتوری نام برد ، این تابلوها اکثرا دارای یک فاز اصلی ورودی بوده که این خط فاز به چندین خط خروجی که بر سر راه آنها کلیدهای مینیاتوری قرار دارد منتهی می شوند البته امروزه یک کلید محافظ جان هم بر سر راه ورودی قرار می دهند که خطر برق گرفتگی به حداقل برسد و حداکثرا حفاظت در مدار ایجاد گردد. اساس کار تابلو برق ساده تکفاز معمولا فیوز تکفاز کلیدهای مینیاتوری کلید محافظ جان و ترمینالها ورودی و خروجی و نهایتا داکت و سیم و… از این قبیل تجهیزات ساده و ابتدایی می باشد.

تابلو برق ساده سه فاز

این تابلو ها نیز ساده ترین نوع تابلو برق با ولتاژ ۳۸۰ ولت و بصورت سه فاز جداگانه است که در عین سادگی حتما یک برقکار و یا اپراتوری که تخصص برق سه فاز را دارد و به این سیستمها آشناست باید این تابلو ها را وایرینگ و یا تعمیر و حتی بازدید کند . این تابلو ها در عین سادگی ، بعلت دارا بودن ولتاژ ۳۸۰ ولت و سه فاز ،می توانند بسیار خطرناک وحتی اتصالی در آنها می تواند خطرات جبرات ناپذیر از جمله مرگ و انفجار به همراه داشته باشد ، ولیکن تابلو برق ساده سه فاز ساده ترین نوع تابلو برق بوده واکثرا تجهیزاتی از جمله کلیدهای مینیاتوری سه فاز ،فیوزهای سه فاز ،کنتاکتور ، کنترل فاز ، بی متال ، شینه و ترمینالهای سه فاز و داکت و…. در داخل یک واحد تابلو برق قرار می گیرد و همانطور که از ادوات کاملا مشخص است باید ابعاد این تابلو برق ساده نسبت به مدل تکفاز آن بزرگتر در نظر گرفته شود.

از ساده ترین مدارات داخل این برق ها می توان به موارد ستاره مثلث ، مدارات راه اندازموتورها ، تابلوهای سه فاز روشنایی معابر و خیابانها ، ….. اشاره داشت . لازم به توضیح است که تمام تجهیزات و ادوات داخل تابلو برق با توجه به جریان خروجی و سطح ولتاژ و نوع کارایی آن انتخاب و استفاده می شوند.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.