Skip to content

سینی کابل چیست ؟

سینی کابل چیست؟

سینی کابل چیست ؟ سینی کابل بستری است فلزی و یا پلاستیکی که در آن کابلها از نقطه ای به نقطه دیگر هدایت میشوند. سینی کابلها اکثرا در مسیرهای افقی قرار میگیرند و دارای پانچهایی با شکلها و مدلهای مختلف که جهت عبور و مرور هوا و انتقال گرما و حرارت به خارج و همچنین اتصال کابلها به سینی ها توسط بست و یا بست  کمربندی تعبیه می شوند. در توضیحات فوق سعی شد پاسخ مختصری به جمله سینی کابل چیست داده شود .

پانچ سینی کابل چیست ؟

پانچ سینی کابل چیست؟

سوراخکاریها و یا شکافهایی که در جهت عبور و مرور بهتر هوا و تبادل حرارت بر روی سطح و یا حتی دیواره سینی کابل ایجاد می شود را پانچ سینی کابل چیست گویند که اکثرا با دستگاهای پرس ضربه ای و یا پانچ cnc  انجام میپذیرد و شایان ذکر است پانچهایی که توسط دستگاه پانچ cnc در طول مسیر ایجاد میگردند بسیار دقیق تر و تمیزتر پانچ با دستگاههای پرس ضربه ای بوده،زیرا در این مدل پانچها توسط ماشین ایجاد شده و اپراتور فقط در طراحی آن نقش داشته و در هنگام ضربه و ایجاد پانچ اپراتورنقشی را ایفا نمی کند بنابراین پانچ اول با پانچ n  ام یکی بوده و خطا در ایجاد پانچها به حداقل میرسد .

انواع مدلها پانچ سینی کابل چیست ؟

سینی کابلها دارای پانچ ها با مدل های مختلفی هستند که این مدلها را اکثرا تولیدکنندگان انتخاب کرده و برای آنها قالب سازی می کنند . از انواع مدلهای پانچ سینی کابل می توان مدلهای گرد ،لوبیایی ،مربعی ،مستطیلی و ..نام برد که مدل گرد و لوبیایی نسبت به دیگر مدلها بیشتر به چشم می خورد . شرکت پارس فرابخش انرژی از دو مدل گرد و لوبیایی و هر دو توام استفاده می کند . این پانچها دارای محاسباتی هستند و باید نکاتی را در هنگام پانچکاری رعایت کنند . اول اینکه عبور و مرور هوا و انتقال حرارت را میسر سازند ، دوم اینکه باعث کاهش مقاومت سطح سینی کابل نشوند بطوریکه حدود ۲۰ % از مساحت سطح سینی ها در کل پانچکاری شود و سوم اینکه مدل پانچ ها به گونه ای باشد که زیبایی و ظرافت در سینی کابلها ایجاد نماید .

انواع خم های سینی کابل

سینی کابل و نردبان کابل دارای ۳ مدل خمکاری بصورت کلی میباشند که مدل اول سینی کابل ۲ خم و مدل دوم سینی کابل چهار خم و مدل سوم سینی کابل شش خم و یا heavy duty  میباشد. لازم به توضیح است که هر چقدر تعداد خمها بیشتر شود به مقاومت کف و دیواره سینی کابل افزوده می شود و در آنها کنتر خمیدگی و یا پیچیدگی اتفاق می افتد .

دیواره سینی کابل

دیواره سینی کابل

دیواره سینی کابل یا به عبارت دیگر عمق سینی کابل ، طرفین سینی کابل هستند که زاویه آنها نسبت به سطح سینی ها ۹۰درجه بوده و نسبت مستقیمی با قطر کابلها و یا مدل چیدمان کابلها در داخل سینی ها خواهند داشت .هر چقدر قطر کابلها بیشتر باشد و یا چیدمان کابلها به صورت مثلثی باشد ،دیواره سینی کابل را باید بیشتر در نظر گرفت دیواره سینی کابل معمولا بین ۴۰ میلی متر الی ۱۵۰ میلی متر متغیر است .

طول هر شاخه سینی کابل

سینی کابلها در طولهای مختلفی تولید می شوند و بین ۱۰۰۰ میلی متر تا ۶۰۰۰میلی متر قابل تولید خواهند بود ، ولیکن در کشور ما اکثرا و معمولا شاخه های ۲۰۰۰ میلی متر و گاها ۳۰۰۰ میلی متر بصورت رایج میباشد .

ضخامت سینی کابل

اصلی ترین آیتم برای انتخاب ضخامت سینی کابل ،جنس سینی کابل است مثلا در سینی کابلها در دسته پلاستیکی و یا کامپوزیتی ضخامت سینی کابل نسبت به مدل فلزی تقریبا ۲ برابر در نظر گرفته می شود در مدلهای فلزی طبق استاندارد از ضخامت ۱ میلی متر الی ۲.۵ میلیمتر بستگی به عرض و میزان گستردگی سینی کابل متغیر میباشد. در مدل سینی کابل گالوانیزه گرم ،تا عرض ۳۰۰میلیمتر از ضخامت ۱.۵ و عرض ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیمتر را با ضخامت ۲ وعرض ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر را با ورق آهن ضخامت ۲.۵ میلیمتر تولید می کنند زیرا هر چقدر عرض سینی کابل بیشتر شود ،در هنگام ورود سینیها به وان مذاب ۴۵۰ الی ۶۰۰ درجه ،احتمال تابیدگی آنها بالاتر می رود .

جنس سینی کابل

همانطور که در بالاتر اشاره شد در حالت کلی سینی کابلها به دو دسته پلاستیکی و فلزی تقسیم بندی می شوند . در دسته پلاستیکی و یا کامپوزیتی می تواند از سینی کابلها با جنس GRP، FRP نام برد . دسته دیگر سینی کابلهای فلزی میباشندکه آنها نیز مجموعه های :سینی کابل گالوانیزه ،سینی کابل آلومینیوم ،سینی کابل آهن با پوشش گالوانیزه گرم ،سینی کابل استیل ، سینی کابل آهن و یا گالوانیزه با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک نام برد .شایان ذکر است شرکت پارس فرابخش انرژی ،تمامی زیر مجموعه های دسته دوم که همان سینی کابل فلزی میباشند را تولید و در سبد محصولات خود قرار داده است .

جنس سینی کابل چیست؟

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.