Skip to content

داکت زمینی فلزی

داکت فلزی زمینی

داکت زمینی فلزی چیست ؟ منظور از داکت زمینی فلزی بستری است فلزی که کابلها و یا سیمهای شبکه را در کف از محل A به محل B انتقال می دهد . داکت زمینی فلزی را ترانک فلزی نیز می نامند و شبکه اجرای ترانک فلزی را ترانکینگ فلزی نام دارد . داکت ها اکثرا در شاخه های بطول ۲۰۰۰ میلیمتر تولید می گردند.

داکت فلزی زمینی چیست

انواع داکت زمینی فلزی

انواع داکت زمینی فلزی در حالت کلی به دو شاخه ،جنس انواع داکت زمینی فلزی و انواع داکت زمینی از نظر محفظه تقسیم می شوند و همه انواع داکت یا ترانک فلزی شامل دو قسمت کفی ترانک ( با جداکننده یا بدون جدا کننده ) و درپوش ترانک میباشند.

جنس انواع داکت زمینی فلزی

داکت زمینی فلزی یا ترانک زمینی فلزی دارای متریال فلزی مختلفی میباشند و از انواع آن می توان داکت زمینی آلومینیوم و داکت زمینی گالوانیزه و داکت زمینی گالوانیزه گرم و داکت زمینی استیل نام برد.

شرکت پارس فرابخش انرژی انواع داکت و یا ترانک با انواع متریال فلزی میباشد و همچنین در خصوص تولید انواع داکت فلزی دارای رزومه کاری قوی میباشد.

انواع داکت زمینی فلزی از نظر محفظه

انواع داکت زمینی فلزی از نظر محفظه

داکت زمینی فلزی می تواند با در نظر گرفتن عرض آن دارای فضاهای تقسیم بندی شده گوناگونی باشد بطور مثال ترانک ۲محفظه ای و یا ۳ محفظه ای . دیوایدر و یا جدا کننده در ترانک باعث ایجاد فضاهای تفکیک شده در ترانک می شود. جدا کننده ها در کف ترانک اکثرا بصورت نقطه جوش به کف ترانک محکم می شوند و با هر دیوایدر فضای کف به دو قسمت تقسیم می گردد. علت قرار دادن دیوایدر در کف ترانک جداسازی انواع شبکه ها از یکدیگر میباشد و اینکه چند شبکه مختلف بتوانند بدون اختلال در سیستم یکدیگر در یک ترانک جمع آوری شوند مثلا چنانچه بخواهیم کابلهای تلفن و کابلهای شبکه کامپیوتر و کابلهای شبکه دوربین را در یک ترانک قرار دهیم باید از ترانک سه محفظه ای که دارای دو دیوایدر (جداکننده ) میباشد استفاده کنیم .

متعلقات داکت زمینی فلزی

در نصب شبکه داکت اکثرا به متعلقات و یا اتصالات مختلفی نیاز پیدا می کنیم مثلا اگر در طول شبکه ترانک  مجبور به چرخش افقی و یا عمودی با زوایای ۴۵ درجه و یا ۹۰ بشویم باید از زانوی عمودی و یا افقی ترانک استفاده کنیم  یا اگر نیاز به اتصال در شاخه ترانک با عرض های مختلف به یکدیگر داشتیم باید از قطعه ای بنام کاهنده ترانک استفاده کنیم . لازم به توضیح است برای اتصال دو شاخه ترانک به یکدیگر باید از قطعه اتصال رابط استفاده کرد . اگر در شبکه ترانکینگ نیاز به گرفتن خروجی و یا Plug in شد باید از ماژولهای خروجی لازم را ایجاد می کنند . در حالت اول خروجی ماژول بر روی در پوش ترانک و در حالت دوم خروجی ماژول بر روی جعبه انشعاب و یا جعبه خروجی ترانک.  این جعبه ها در انتها و یا وسط خط قرار گرفته و ضمن ایجاد فضا برای سربندی کابلها و انواع اتصالات فضای لازم را برای ماژول خروجی ایجاد می کنند . نام دیگراین جعبه های کفی، جانکشن باکس کفی نیز نام دارد. برای اتصال ۳ شاخه ترانک از قطعه ای بنام ۳ راهی و برای اتصال ۴ شاخه داکت فلزی از قطعه ای بنام چهارراهی استفاده می کنند.

تمامی اتصالات و متعلقات ترانک کاملا متناسب با جنس و ضخامت خود ترانک تولید می گردند.

 

امتیاز شما به این مطلب :
5/5 – (2 امتیاز)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.