Skip to content

جوینت سینی کابل

جوینت سینی

جوینت در زبان انگلیسی به معنای به هم پیوستن بوده و در صنعت تولید انواع نگهدارنده های کابل ،جوینت سینی کابل و یا به عبارت دیگر اتصال رابطی که دو عدد سینی کابل را در امتداد مسیر به هم وصل می کند و این قطعه جوینت سینی کابل نام دارد.

جوینت سینی چیست؟

جوینت سینی کابل به لحاظ استاندارد همان اتصال رابط یک تکراری است که از طرفین (بغل ) و هم از کف دو شاخه سینی کابل را به هم متصل می کند. در درخواستهای لاتین و یا درخواستهای شرکتهای نفت و گازی جوینت سینی کابل Splice plate می نامند.البته در بعضی ازدرخواستها هم بنام Joint fitting هم ،از این قطعه یاد می شود ولیکن اصولا جوینت فیتینگ ، اتصال رابط بغل بند بوده که اکثرا در اتصال نردبان کابلها به یکدیگر بیشتر کاربرد داشته زیرا نردبان کابل دارای کفه یک تکه نمی باشد و فقط می تواند از دیواره ها بصورت بغل بند به هم متصل شود.
در بعضی از موارد که عرض سینی کابل کم بوده ،ممکن است از اتصال دو تکه (Joint Fitting ) نیز استفاده شود زیرا مثلا در سینی کابل عرض ۱۰۰ میلیمتر احتمال خمیدگی کف سینی (Deflection ) کم بوده به همین دلیل شاید نیازی نباشد که از اتصال رابط یک تکه (splice plate) استفاده شود.

پیچ مناسب برای جوینت سینی کابل

پیچی که بیشترین کاربرد را در اتصال و نصب سینی کابل را دارد ،پیچ کله قارچی میباشد البته چنانچه بخواهیم بستن مهره به پیچ با سهولت و سرعت بیشتری انجام پذیرد باید از پیچ کله قارچی اتاقی استفاده کنیم و علت این است که در انتهای دنده پیچ قسمت چهار وجهی وجود دارد که وقتی در پانچ سینی و یا اتصال رابط قرار میگیرد از چرخیدن و در جازدن پیچ جلوگیری کرده ویا به عبارت دیگر لازم به مهار پیچ از سمت گل پیچ نمی باشد و یکطرفه پیچ را می توان سفت کرد.
در سینی کابلهایی با جنس گالوانیزه اکثرا از پیچ کله قارچی سفید با آبکاری گالوانیزه ، و در سینی کابلها با جنس گالوانیزه اکثرا از پیچهایی با جنس آبکاری گرم و یا آبکاری داکرومات استفاده می گردد و همچنین در اتصال رابط سینی کابل استیل از پیچ و مهره استیل با دو گرید ۳۰۴ و یا ۳۱۶ بیشتر استفاده می گردد.

امتیاز شما به این مطلب :
5/5 – (1 امتیاز)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.