Skip to content

تابلو برق روکار

تابلو برق روکار

به تابلو برق دیواری که بر روی دیوار نصب شده و بصورت برجسته و شونه گیر از سطح دیوار بیرون میزند تابلو برق روکار می گویند.اکثرا تابلو برق های پروژه های صنعتی به صورت تابلو برق روکار میباشند که البته استثناعاتی از قبیل تابلو کنتوری و تابلو مینیاتوری وجود دارد که عمدتا این تابلوها بصورت توکار ساخته می شوند . تابلو برق روکار به دو مدل به دیوار نصب می شود مدل اول اینکه در داخل کف تابلو سوراخها و یا پانچهایی تعبیه شده و توسط پیچ و رولپلاک به دیوار متصل می گردد مدل دوم ،به اصطلاح گوشواره هایی به طرفین تابلو برق جوش داده شده که پانچ کردن این گوشواره ها به سطح دیوار تابلو به دیوار متصل می گردد.

در تابلو برق روکار در محل پانچ و ورودی و خروجی تابلوها جهت حفظ IPو عدم نفوذپذیری رطوبت و گرد و غبار از گلند استفاده می کنند . گلندها هم به لحاظ   IPبسیار حائز اهمیت بوده  همچنین از آسیب دیدگی کابلهای ورودی و خروجی محافظت می کنند و همچنین هنگامی که کششی در کابلها به وجود آید از کنده شدن آن از زیر ترمینال محافظت می کند.

تابلو برق روکار بارانی

تابلو برق روکار بارانی

در محیط های باز که امکان ریزش باران بر روی تابلو برق روکار وجود دارد مدل ساخت تابلو را به صورت تابلو برق روکار بارانی در نظر می گیرند . در این مدل سقف تابلو شیب دار بوده و بالای درب تابلو دارای پیشانی می باشد بدین منظور که چنانچه باران روی سقف تابلو ها ریزش کرد آب روی سقف به پایین هدایت شود و پیشانی باعث می شود که آب باران بر روی درب تابلو ریزش نکرده و به داخل تابلو باران هدایت نشود.

تابلو برق روکار می تواند بصورت تکفاز و یا سه فاز باشد .

تابلو برق سه فاز روکار

به تابلو برق روکار که دارای مدارات و انشعابات سه فازه باشد را تابلو برق روکار سه فاز می گویند این تابلوها دارای تجهیزاتی از قبیل شینه سه فازه ،رله ،کنتاکتور ،کلید قدرت ،کنترل فاز ، بی متال ،کلیدهای مینیاتوری سه فاز و …. هستند. ابعاد این تابلوها بعلت جایگیری تجهیزات بیشتر و بزرگتر ،اکثرا از تابلوهای تکفاز بزرگترند.

تابلو برق تک فاز روکار

این تابلوها همانطور که از نام آنها پیداست دارای تجهیزات و مدارات تکفاز میباشند و ولتاژداخل این تابلوها ۲۸۰ ولت میباشد. خطر برق گرفتگی در این تابلوها به نسبت سه فاز کمتر بوده و دارای تجهیزات کمتری هم به نسبت ۳ فاز میباشند.

 

امتیاز شما به این مطلب :
اولین نفری باشید که به مطلب ما امتیاز می دهید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
مطالب مرتبط
نظرات و سولات خود را برای ما بنویسید

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست پیش فاکتور

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنند.